sunnuntai 21. kesäkuuta 2026

Teinikoiria

 Aika on kiitänyt, ja pennut ovat täyttäneet jo 7 kuukautta! Ilokseni saan viestejä kaikilta ihan viikkotasolla, joten tässä hieman sisarusten kuulumisia.

Titta ja Sandy aloittivat "uransa" pentunäyttelyissä. Werraton Riemurallin pentunäyttelyssä Titta (M. Christmas Star) PPEK 1 KP RYP-1 BIS-4 -pentu! Sandy (M. Cinderella) hienosti PPEK 2 KP, joten tytöt yllättivät minut täysin heti alkajaisiksi! 

Sandy PPEK2 KP, Kuvauksellista

Titta RYP1-pentu, Kuvauksellista

Titta BIS4-pentu, Kuvauksellista

Sitten viikkoa myöhemmin olimmekin jo Whippet-Harrastajat ry:n vuotuisessa erikoisnäyttelyssä, joka pidettiin tällä kertaa Villa Mainiemessä Lammilla. Siellä oli pentuluokassa (7 kk täyttyi siinä kuluvan viikon aikana) jopa neljä sisarusta! Uroksista Samu (M. Cha-Cha) oli paras urospentu eli PEK 1 KP VSP-pentu, Meeko (M. Christmas Song) PEK 3. Nartuista Titta PEK 3 ja Sandy PEK 4. Esiintyminen meni nyt sähläämiseksi, paikka oli outo ja samoin toinen esittäjä (Oona Glans lupautui ystävällisesti kehään toisen pennun kanssa). Molemmat tytöt halusivat vain minun luokseni, joten yksilöesitin molemmat ja sellainen vauhdissa vaihto ei näin pienten kanssa toimi. Vielä kerran mennään pentuluokkaan, mutta junioreihin ilmoittelen niitä sitten vuorotellen. Myös Elsa kävi kehässä, val ERI. Nartut arvosteli Margreet Veenstra, Alankomaat ja pennut arvosteli urosten tuomari Pamela Hunter, Irlanti.

Vasemmalta Elsa, Titta, Sandy, Meeko, Samu ja Tomba. Kuva Klaus Karjalainen


Meeko PEK 3, kuva Lauri Korhonen

Meeko PEK 3, kuva Lauri Korhonen

Samu VSP-pentu, kuva Pertti Lasonen

Ulpukka kävi pentukoulut ja sai valmistuessaan hienon diplomin! Kuva Hanna Lampinen

Laleh nauttii kesästä veneilemällä! Kuva Suvi Nielikäinen

maanantai 12. tammikuuta 2026

Pennut 9 viikkoa

 Viikot ovat vierineet nopeasti ja pennut täyttävät tänään 9 viikkoa. Pentulaatikko on tyhjentynyt. Sandy (Miyessa Cinderella) ja Titta (Miyessa Christmas Star) ovat vielä äiti-Elsan huolehdittavina, muut ovat matkanneet uusiin koteihin. Kolmas tyttö, Ulpukka (Miyessa Chiquitita) asuu Tampereella Hannan ja Teemun luona. Pojista Samu (Miyessa Cha-Cha) muutti Riikan luo Poriin Sulon jalanjäljissä. Meeko (Miyessa Christmas Song) on Seinäjoella Ida-Marian ja Laurin luona Mikon kaverina nyt kun Aslanin poika Möhkö menehtyi syksyllä. Kolmas poika Jonno (Miyessa Can You Feel The Love) kävi alle viikon Tampereella ja sai siellä nimekseen Rene, palautui minulle ja pääsi saman päivänä muuttamaan Vantaalle Suvin luo Sabahin kaveriksi. Katsotaan mikä sen nimeksi lopulta muotoutuu. Tässä kuvia lähtöhetkistä onnellisten uusien omistajien kanssa. Toivon kaikille pitkää yhteistä ja onnellista elämää kasvattieni kanssa, ja odotan hienoa yhteistyötä ja muuta kivaa uusien tiimiläisten kanssa!

Ulpukka ja Hanna

Samu ja Riikka

Meeko, Ida-Maria ja Lauri

Jonno/Rene ja Suvi

Teinikoiria

 Aika on kiitänyt, ja pennut ovat täyttäneet jo 7 kuukautta! Ilokseni saan viestejä kaikilta ihan viikkotasolla, joten tässä hieman sisarust...