sunnuntai 20. syyskuuta 2020

Kesä koronan varjossa

Tämä on ollut todella erikoinen ja ennalta-arvaamaton vuosi. Heinäkuun alussa sain kuitenkin toteutettua matkan pohjoisempaan Suomeen, kun Uudenmaan rajat eivät enää olleet suljettuina kuten keväällä. Lähdin sunnuntaina 5.7. aamupäivällä ajamaan kohti Oulua. Matkalla pysähdyin useamman kerran, Hartolassa kahvilla, Vaajakoskella sekä Viitasaarella. Viitasaarella koirat pääsivät kastelemaan jalkojaan vilvoittavassa Keiteleessä, ja Bondi joi ahnaasti (kupista tarjottu kraanavesi ei nähtävästi ollut yhtä hyvää).

Oulussa asuimme Arinassa kuten niin monta kertaa aiemminkin, ja koirat saivat oman lahjapussinsa mukaan respasta. Illalla ehdittiin jo tutkimaan maisemia, jotka olivat ensikertalaiselle Nennalle uusia.

Maanantaina iltapäivällä ajelin Keminmaalle Nennan kasvattajan luo, nyt ensi kertaa sen jälkeen kun 2016 hain 8-viikkoisen Nennan. Hienosti kaikki solahtivat Heidin laumaan, ja minulla oli iso ilo nähdä vielä Nennan Lumi-mummo, joka täyttää 15 vuotta lokakuussa. Tässä Lumi (FIN & SE CH Zaraque's First Avenue):

Melkein jatkuvasta kaatosateesta huolimatta Heidi otti aivan ihania kuvia Nennasta pihalla, ja Nenna oli ihmeissään kun sai luvan kanssa juosta vapaana isolla nurmikentällä. Tässä siis Nenna, kuvat Heidi Lonnakko:

Sateen ropistessa ulkona me istuimme Heidin kanssa sisällä jutellen ja nauttien suussasulavista herkuista...

Tiistaina oli toisen kyläilyn vuoro. Silloin jätin omat koirani hotelliin odottamaan, ja ajoin Oulunsaloon Ookkonää-kenneliin ihastelemaan Kainon ja Mangon pentuja. Mango on Nennan vanhempi puoliveli.

Tässä he ovat, Ookkonää Eka, Toka ja Kolmas:

Ja tässä on Nennan veli Väinö (FI & SE CH Zaraque's Karat Black New Generation):

Näiden kahden vierailun lisäksi ehdin kävellä koirien kanssa moneen otteeseen pitkin poikin Oulua, Torinrannassa, Hupisaarilla sekä Kiikelissä, Hollihaan puistossa jne. Itseksenikin kävin kaupoissa kiertelemässä sekä syömässä ja kahvilla.

Keskiviikkona aamupäivällä kävimme vielä Pikisaaressa ja sitten lähdimme kotia kohti. Monen pysähdyksen kanssa matka sujui rauhallisesti, ja olimme kotona vasta illalla. Mukavia muistoja kasapäin, ja päätös palata kuten joka kerta.